Käyttäjälle

ePalvelusta pääset luottotilillesi 24/7

ePalvelu on sähköinen asiointikanava, jossa voit hoitaa TUOHI MasterCard -korttiluottoosi liittyviä asioita suojatusti verkossa. Jos olet Nordean asiakas, saat samat palvelut käyttöösi Nordean verkkopankin kautta. ePalvelua tai Nordean verkkopankkia voit käyttää mihin vuorokaudenaikaan tahansa, ja sen käyttöön tarvitset vain omat olemassaolevat pankkitunnuksesi.

ePalvelussa / Nordean verkkopankissa voit

  • tarkastaa saldon ja korttiluottosi tilitapahtumat
  • siirtää rahaa luotolta omalle pankkitilillesi
  • valita lyhennysvapaita kuukausia
  • muuttaa eräpäivää, lyhennysprosenttia tai kortin turvarajaa
  • rajata korttisi käyttöalueita tai paikkoja (esim. internet-käyttö)
  • lähettää suojatusti viestin Nordea Rahoituksen asiakaspalveluun.

ePalveluun rekisteröityminen ei maksa sinulle mitään, mutta osa palvelun toiminnoista on maksullisia. Palvelumaksut voit tarkistaa hinnastostamme.

Näin otat ePalvelun käyttöön

1) Jos olet Osuuspankin, Ålandsbankenin, Danske Bankin, Aktian, Säästöpankin, POP-Pankin, Handelsbankenin tai S-pankin asiakas, ota esille omat pankkitunnuksesi. Siirry sen jälkeen ePalveluun. Ensimmäisellä kirjautumiskerralla palvelu esittelee sinulle käyttöehdot, jotka sinun tulee hyväksyä rekisteröityäksesi palveluun.

2) Jos olet Nordean asiakas, kirjaudu Nordean verkkopankkiin. Siellä saat käyttöösi samat sähköiset palvelut.

Katso täältä lyhyt video ePalvelun käytöstä. Voit myös siirtyä lukemaan lisää ePalvelun esittelysivuille.

Näin luoton laskutus toimii

TUOHI-luotolla tekemistäsi ostoista tulee lasku kerran kuukaudessa. Tällöin voit valita, maksatko laskuun merkityn minimierän, koko summan vai jotakin siltä väliltä. Luoton minimilyhennys on 4 % jäljellä olevasta luoton määrästä. Esimerkiksi 1000 euron luotosta 4 % on 40 euroa. Halutessasi voit muuttaa minimilyhennysprosenttia suuremmaksi ePalvelussa tai Nordean verkkopankissa.

Vuosimaksua TUOHESSA ei ole, eli luotosta aiheutuu kuluja vain silloin, kun käytät sitä. Käyttämästäsi luotosta veloitetaan korko (3 kuukauden euribor + 12%) sekä 5 euron kuukausittainen tilinhoitomaksu sopimusehtojen mukaisesti. Tilinhoitomaksu veloitetaan vain mikäli luotolla on laskutettavaa saldoa.

Voit tilata e-laskun

Halutessasi voit tilata e-laskun eli vastaanottaa laskusi sähköisessä muodossa suoraan verkkopankkiin. E-lasku korvaa paperisen laskun, ja se on helppo maksaa verkkopankissa. Tili- ja viitenumeroita tai muita maksun tietoja ei tarvitse erikseen näppäillä, sillä ne ovat laskussa valmiina. Voit myös liittää e-laskuusi automaattisen maksamisen, jolloin laskun summa veloitetaan tililtäsi automaattisesti eräpäivänä. Helpoimmin siirryt e-laskuun seuraavan laskun maksamisen yhteydessä verkkopankissasi:

  • tarvitset paperilaskusta viitenumeron
  • etsi/valitse laskuttajalistasta Nordea Rahoitus Suomi Oy (useampi vaihtoehto tuotekohtaisesti).

Näin haet korotusta luottorajaasi

TUOHI MasterCard -kortin luottoraja voi olla 1 000 – 10 000 euroa. Luottotarpeesi muuttuessa voit milloin tahansa hakea nykyiseen rajaasi korotusta. Kätevimmin hakeminen hoituu verkossa, ja saat luottopäätöksen jopa muutamassa minuutissa. Kun teet verkkohakemuksen, tarvitset tunnistautumiseen Nordean, Osuuspankin, Danske Bankin, Aktian, Säästöpankin, POP-Pankin, Handelsbankenin, S-Pankin tai Ålandsbankenin verkkopankkitunnukset. Tunnistautuminen vastaa allekirjoitustasi.

Hae täältä korotusta TUOHI MasterCard -luottoosi.

Korotusta voit hakea myös sinua lähimmästä Nordean konttorista (jos olet Nordean asiakas) tai TUOHTA välittävästä myyjäliikkeestä ostoksen teon yhteydessä mm. seuraavissa liikkeissä: Bike World, Elega, Kruunukaluste, Masku, Tekniset, Unikulma ja Vepsäläinen.

Näin maksat turvallisesti verkossa

Verkkomaksamisen yleistyessä haluamme varmistaa, että voit maksaa TUOHI-kortillasi turvallisesti internetissä myös jatkossa. TUOHI-kortin käyttäjänä saat lisäsuojaa verkkomaksamiseen uudella salasanapalvelullamme. Lisäksi tarvitset aina verkko-ostoksia tehdessäsi TUOHI-korttisi voimassaoloajan sekä kolminumeroisen turvakoodin, jonka löydät korttisi taustapuolelta.

Matkapuhelimeen toimitettava kertakäyttöinen salasana

Uuden salasanapalvelun käyttöönoton myötä sinun tulee hyväksyä TUOHI-kortilla tekemäsi verkko-ostos kertakäyttöisellä salasanalla. Se toimitetaan tiedossamme olevaan matkapuhelinnumeroosi. Mikäli puhelinnumerosi on muuttunut, ilmoita meille uusi numerosi joko soittamalla asiakaspalveluumme tai lähettämällä meille viesti ePalvelusta.

Uuden salasanapalvelun käyttöönotto koskee sinua, mikäli sinulla on jonkin muun pankin kuin Nordean pankkitunnukset. Nordean asiakkaana vahvistat salasanan sijaan verkko-ostoksesi omilla pankkitunnuksillasi.

Tilaa uutiskirje – saat tietoa

TUOHI-kortin käyttäjänä sinun kannattaa tilata uutiskirje. Näin saat ajantasaista tietoa TUOHTA koskevista asioista. TUOHEN uutiskirjeitä lähetetään neljä kertaa vuodessa. Halutessasi voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen milloin vain.

Hintaturvalla saat hyvitystä hinnoista

Hintaturvavakuutus on TUOHI-kortiin kuuluva maksuton etu, joka toimii näin: Jos löydät TUOHI-kortilla ostamasi tuotteen halvemmalla 30 päivän kuluessa ostoksestasi, saat korvauksena hintojen välisen erotuksen. Voit saada korvauksen, mikäli olet maksanut ostoksesi kokonaan TUOHI-kortilla, tehnyt ostoksen Suomessa sijaitsevassa myymälässä tai suomalaisessa verkkokaupassa ja liität mukaan korvaushakemukseesi tarjouksen, josta halvempi hinta käy ilmi.

Hintahyvitys ei koske ammattikäyttöön hankittuja tuotteita, rakenteita tai kiinteitä kalusteita, outlet-tarjouksia, pakettitarjouksia eikä niitä ostoja, jotka olet tehnyt TUOHI-kortin myöntämisen yhteydessä myymälässä (mikäli olet hakenut TUOHTA kumppanimyymälästä). Hintaturvavakuutuksesta voit lukea lisää täältä.

Lue asiakkaan tarina Hintaturvavakuutuksesta täältä.

Kortti tai PIN-tunnusluku kateissa?

Jos TUOHI-korttisi katoaa, varastetaan tai jää ulkomailla automaattiin, ilmoita siitä välittömästi korttien sulkupalveluun. Katoamisilmoituksen tekeminen on helpointa, kun tiedät korttisi numeron (16 numeron sarja). Tee myös rikosilmoitus poliisille, jos korttisi on varastettu.

Korttien katoamisilmoitukset 020 333, 24 h/vrk (pvm/mpm)

  • Jos soitat ulkomailta, muista maatunnus: +358 20 333

Kortin katoamisesta voit ilmoittaa myös puhelimitse asiakaspalveluumme tai henkilökohtaisesti lähimpään Nordean konttoriin sen aukioloaikana.

Epäiletkö väärinkäytöstä? Jos kortillasi on tehty ostoksia, joita et tunnista, sulje kortti soittamalla Sulkupalveluun +358 20 333 (24 h). Tee tunnistamattomista korttitapahtumista korttireklamaatio.

Kuluttajan omavastuu maksuvälineen katoamis-, varastamis- ja väärinkäytöstilanteissa on pääsääntöisesti 150 euroa, jos korttia on käytetty ja säilytetty huolellisesti ja ohjeiden mukaisesti.

Kadoneen tai unohtuneen PIN-tunnusluvun tilalle voit tilata uuden. Tunnusluvun uusintatilauksen voit tehdä ePalvelussa, soittamalla asiakaspalveluumme tai mistä tahansa Nordean konttorista sen aukioloaikana. Jos olet Nordean asiakas, voit tehdä tunnusluvun uusintatilauksen myös Nordean verkkopankissa. Uuden tunnusluvun tilaaminen on maksutonta 31.12.2016 asti. Tunnusluvun tilaus on hinnaston mukaisesti 7 euroa, joka näkyy ePalvelun ja verkkopankin hinnastossa. Kampanja-aikana kulua ei kuitenkaan veloiteta.

Voit myös valita kortillesi haluamasi tunnusluvun. Omavalintaisen tunnusluvun tilauksen voit tehdä ePalvelussa tai Nordean verkkopankissa. Muista, että turvallinen tunnusluku ei ole helposti arvattavissa. Tunnusluvun vaihtaminen omavalintaiseksi on maksullista, sillä samalla sinulle tilataan uusi kortti.

Satunnaisia maksuvaikeuksia

Mikäli sinulla on tilapäisesti ongelmia laskun maksamisessa, ota yhteys asiakaspalveluumme. Näin voit neuvotella kanssamme uudesta maksuaikataulusta.

Mietitkö luottotilistä luopumista?

Onko sinulla TUOHI MasterCard -kortti, mutta olet juuri nyt elämäntilanteessa jossa et tarvitse sitä? Mietityttääkö kortin käyttäminen muutoin? Kerrothan meille sinua askarruttavista TUOHEEN liittyvistä kysymyksistä, jotta voimme palvella sinua ja muita asiakkaitamme paremmin. Jos olet kuitenkin tullut siihen tulokseen, että TUOHI ei olekaan sinua varten, voit milloin tahansa lopettaa luottotilisi. Mahdollisen luottotilillä olevan velan voit maksaa pois sovituissa erissä luottotilin ehtojen mukaisesti.

Huomioithan, että kortin leikkaaminen ei lopeta luottotiliäsi. Luottotilin lopettamiseen tarvitsemme sinulta kirjallisen ilmoituksen, katso tarkemmat ohjeet alta.

Voit lopettaa luottotilisi jommallakummalla seuraavista tavoista:

    1. Kirjaudu ePalveluun tai Nordean verkkopankkiin ja lähetä sieltä viesti asiakaspalveluumme. Ilmoita viestissäsi, että haluat lopettaa luottotilisi. Ilmoita viestissä luottotilisi numero, tilinomistajan nimi ja henkilötunnus.
    2. Tulosta täältä Luottotilin irtisanomisilmoitus (PDF). Täytä se huolellisesti. Lähetä täytetty lomake ja kahtia leikattu TUOHI-korttisi Nordea Rahoituksen asiakaspalveluun, lomakkeessa olevaan osoitteeseen. Mikäli et pysty tulostamaan lomaketta, soita asiakaspalveluumme, niin postitamme sen sinulle.

Avainturvavakuutus

Avainturva-vakuutus on päättynyt. Jos olet aktivoinut TUOHEN Avainturvavakuutuksen ennen 1.10.2014, katso korvauksenhakuohjeet alta.  Sen sijaan Hintaturvavakuutus on TUOHI-korttiin kuuluva pysyvä etu.

Lisätietoa Avainturvasta:
Korvauksenhakuohjeet
Vahinkoilmoitus
– Vakuutusehdot.

Kaikki vakuutukseen ja korvauksiin liittyvät ohjeet ja lisätiedot annetaan AIG Europe Limited sivuliikkeen asiakaspalvelusta: Puh. +358 20 366 900 (ma–pe klo 9–21 ja la klo 10–16). Sähköposti: asiakaspalvelu@aig.com